Cornelia Appelgren

Lite fler bilder från vår bästa midsommarafton!

Jag har fått benhinneinflammation, rejält, och är fortfarande sjuk så jag har inte gjort något roligt idag förutom att bjuda Frida på lunch, det var iochförsig himla trevligt men förutom det är jag rätt grå just nu. Såå då passar härliga bilder från midsommar bra!

Monday

Goomorron, jag sov nio timmar inatt men är fortfarande helt slut, haha. Det finns ju en anledning till att jag aldrig varit på festival tidigare(förutom Bråvalla för två år en men då bode vi på hotell så jag räknar bort det) och den är rätt tydlig. Ikväll ska jag dock träffa Linnea, woo! Ska passa på att tvätta allt från testivalen idag och städa lägenheten så det blir lite fräschare här hemma, känns som att det bara är massa sjuk-baciller hemma och jag vill helst blir frisk nu så då känns det iallafall bättre med en nystädad lägenhet och fräscha kläder.

Slut på energi

Heej på er! Nuu är vi äntligen hemma igen efter en festivalhelg, haha herregud så sliten vi är. Både jag och Ellen blev ju sjuka dagarna innan festivalen men det sket vi i och körde på ändå, vilket inte var det smartaste vi gjort eftersom vi har varit helt däckade hela helgen och båda har suttit och hostat, snorat och varit allmänt dåliga hela bilresan hem idag. Men kul har det varit! Vi har powernapat och sovit vääldigt mycket eftersom båda varit så sjuka men vi har hunnit med massa roligt också. Har sett grymma artister och band, det var faktiskt inte en enda akt som var dålig vilket var kul! Det var bara Calvin Harris, som avslutade hela Bråvalla igårkväll, som var lite av en besvikelse men han levererade ändå en bra show, bara det att det var rätt tråkigt, speciellt för att vara den avslutande akten. Ikväll när vi kom hem åkte jag och Ellen hem till mamma som bjöd på grillat till middag(<3) och efter det skjutsade jag hem Ellen innan jag åkte hem och packade upp mina saker och så. Sen har jag tagit en lååång dusch, bäddat rent sängen och gjort fika, så jag fick lägga mig nyduschad i en nybäddad säng med en kopp te och jordubbskvarg bredvid mig vilket var guuld efter denna helg! Så jävla skönt bara. Nu ska jag sova så länge jag bara orkar, inatt sov vi typ mellan tre och åtta och jag har bara sovit någon timme i bilen så både mitt huvud och min kropp är helt slut på energi. Har dessutom mest troligt dragit på mig en benhinneinflammation vilket suger så jävla hårt att jag vet inte vars jag ska ta vägen, så jag måste verkligen försöka vila så mycket jag kan. Ska till Gå&löp-kliniken imorgon och kolla om de kan hjälpa mig, blir så otroligt ledsen om jag fått en riktig inflammation och måste vila från att springa nu när jag äntligen har börjat springa på riktigt i hela mitt liv och dessutom utvecklats sjukt mycket.. Jaja, vi får se imorgon. Gonaaaatt!

Bråvalla

Goodmorgon! Haha lider av att va uppe nu men nuu åker vi till Bråvalla så what to do. Är inte frisk än så jag lär inte må som en kung när vi kommer hem men ibland får det va så, festival med min partner in crime kommer bli hur bra som helst ändå!

Just my luck

Alltså, jag vet inte vad det är med mig och otur men jag lyckas fan alltid ut för nånting jävligt. Har verkligen sjukt oflyt med typ allt i livet. På torsdag åker jag och Ellen till bråvalla, så vad händer? Igår började jag känna mig risig med ont i halsen, och efter jag hållt mitt pass och duschat och så får jag frossa som bara den. Kollade tempen och hade tydligen 38,5 i feber, suck. Har knappt sovit något inatt för att jag vridit mig i feberdrömmar och har frossat och kallsvettats sen åtta igårkväll. Wehå! Har legat i sängen och halvsovit hela dagen idag för att försöka må bättre och jag har faktiskt inte feber längre, men huvudet, halsen och svalget gör fortfarande himla ont. Hoppas verkligen det försvinner imorgon så att jag kan åka till Bråvalla, känns inte aktuellt att gå på festival med tusen miljarder bakterier överallt och väldigt lite sömn om man är sjuk...

Midsommar

Här är en hel drös bilder från midsommar! Vi var som sagt 22 pers som var ute hos Jens i Täfteå och firade. Vi hade hyrt ordentliga högtalare som vi ställt upp på hans altan och sen var det ordnat ordentligt med mat och nubbar och annat skoj. Vi började eftermiddagen med ett triathlon som Patrik hade ordnat som innebar att man började med att halsa en öl, sen skulle man springa nerför tomten, ut i vattnet och runda en pinne, tillbaka upp på tomten och ta en 5cl nubbe, pricka en hästsko runt en pinne, tillbaka ner på stranden och köra irländsk julafton och sen springa och byta av nästa lagkamrat. Tror ärligt talat jag inte sett så många kexa innan klockan tre en eftermiddag, hehe. Men det gick rätt upp i huvudet så efter det var midsommar igång! Vi badade i havet och i jaquzzin, spelade flunking(?), sjöng snapsvisor, dansade, slog lite golf och åt en jäkla massa mat. Hade det verkligen hur bra som helst, Jens hus och tomt är verkligen svensk sommaridyll och vädret bidrog till världens bästa kväll, alla var på bra humör och allt var himla bra fixat. Tack alla fina för en oförglömlig midsommar!!

Lars däckade på altanen vid sex, så vi ritade såklart en gitarr på hans bröst och skrev våra autografer på hans mage.

Filip kom senare på kvällen och däckade sen runt ett, så självklart blev även han målad på! Vi var dock inte lika snälla med honom som med Lars :(

Vi fick det bäst!

Midsommar

Alltså vilken midsommar vi fick!! Så himla underbart alltihopa. Ellen sov hos mig i torsdags så jag började dagen med frukost med henne innan Patrik kom och hämtade mig vid halv tolv och vi begav oss ut mot Täfteå. Vi var 23 pers som var hos Jens i hans fantastiska hem och lekte lekar, åt sillunch, grillade, badade och umgicks. Det var klarblå himmel och strålande sol hela dagen och typ +25 på dagen, så himla himla härligt. Har en massa härliga bilder från igår som jag ska visa men först ska jag soovaaa.

New York - Stockholm

Heeej! Nu är vi ääntligen tillbaka i Umeå igen. Eller ja, vi landade i Umeå 02.00 måndag morgon på grund av två(!) olika förseningar. Vårt plan hem från NY skulle egentligen gå 21.45 i fredags och då skulle vi landa i Stockholm 11.00 på lördag dag, och sen flyga hem till Umeå vid sju på kvällen. När vi kommer till JFK finns vårt flyg inte med på någon departure-board, ingen norwegian-personal finns på plats utan det är inhyrd personal som säger att planet är försenat till 11 på lördag förmiddag och att vi kan få mat-checkar och en hotellnatt på ett hotell på flygplatsområdet. Det innebar att vi skulle landa vid midnatt på lördag kväll i Sverige=missa vårt Umeå-plan och komma hem en hel dag senare vilket inte var asroligt. Meen det fanns inte så mycket att göra så vi, tillsammans med en svensk kille och två amerikanska killar åkte tillsammans till vårt hotell och sen satte vi oss i baren och drack lite medan vi fördrev tiden och var allmänt arga på Norwegian som inte ens hae en förklaring till varför planet var sent, bara att det var sent. Klockan tre på natten får vi ett sms om att planet var ännu mer försenat och inte skulle gå förrän 21.55 på lördag kväll istället, så vår hemresa alltså blev försenad ett helt dygn, och dessutom skulle vi inte ens få flyga med ett norwegian-plan utan ett 15 år gammalt portugisiskt plan. Ellens föräldrar hjälpte oss och lyckades boka om vårt Umeå-flyg så att vi skulle landa i Umeå 23.50 på söndagkväll, vilket i sig sög eftersom både jag och Ellen skulle upp och jobba 06 på måndag men det var inte så mycket att göra åt.

Då bestämde vi iallafall att istället för att sitta på hotellet och vänta på att flyget skulle gå så åkte vi till Long Island och Long beach med de två amerikanerna som hade bott där, så lördag blev en strand-dag och på söndagen när vi landade i Stockholm följde jag och Ellen med dem in till Stockholm och var med dem hela dagen där och visade dem huvudstaden. Såå det var ju ett väldigt trevligt extra dygn även om förseningen sög. Men när vi precis skulle åka ut till Arlanda får vi ett sms om att vårt Umeå-flyg också var försenat, från 22.50 till 00.30. Det är fan ett jävla skämt att vi lyckas pricka in två olika flygbolags förseningar under en och samma helg?! Dessutom försenades planet ännu mer så vi lyfte inte från Stockholm förrän 01.15 och landade 02 i Umeå. Började gråta och skratta hysteriskt av utmattning när vi väntade på våra väskor, vi var så fruktansvärt less då. Sen kunde jag inte somna förrän efter 05 på grund av jetlagen så jag sjukanmälde mig och sen sov jag till 12 då jag blev väckt av att det ringde, annars lär jag ha sovit hela eftermiddagen. Är fortfarande inte riktigt med på svensk tid men det ska nog gå bra. Det blev världens jävla kaos med denna hemresa, men vi ska få en jäkla massa pengar i ersättning, lika mycket som resan+hotellet för hela NY-resan kostade, så på ett sätt är det ju bra, en gratis resa till New york liksom! Dessutom fick jag och Ellen åka business class på resan från NY till Stockholm, jag påpekade för managern att ett 15år gammalt portugisiskt plan är lägre standard än norwegian-planet vi betalade för och kanske kunde få någon ersättning för det, och vips tog han mitt och Ellens boardingpass och uppgraderade oss till första klass. Efter det var vi så jääkla nöjda, haha. Vi fick sova nästan hela resan hem eftersom vi praktiskt taget hade sängar som stolar så det var så himla skönt. Ellen ba "jag älskar dig mest, även när du inte fixar första klass-biljetter till oss men speciellt mycket då, även om jag inte fattar hur fan du lyckas!" hehe.

På Arlanda efter försening nr2, jag har så mycket blåsor på mina fötter från att ha snittat 2,5 mil per dag i en veckas tid så Ellen körde omkring mig på en bagagevagn samtidigt som båda sköt blixtar med ögonen mot alla som jobbade på SAS eller Norwegian haha...

Gentlemen of the road stopover - Seaside heights

Igår var vi alltså ute i New Jersey, hela vägen ute på Seaside heights och va på gentlemen of the road. Det är ju en festival som stannar på olika ställen i USA med Mumford & sons som ordnar det och headlinear varje stopp, med olika artister på varje. I juli stannar de i Seattle och spelar med Foo fighters bland annat, hade inte tackat nej till det haha. Men vi fick iallafall se världens bästa Mumford live!!!! Alltså jag dör så sinnes jävla bra de var! De är så sjukt duktiga allihopa, jag tror inte Marcus satte en enda sur ton och allt va bara helt magiskt. De spelade i hela två timmar. Scenen va ner mot stranden så vi stod nere på stranden med öppet hav till höger, själva boardwalken till vänster och tivolit bakom scenen. Vi hamnade jättebra, vi va så långt fram att vi såg deras ansikten och med tanke på hur sjukt mycket folk det va(kolla bara bilden bakåt) så var vi asnöjda hehe. Jag sa till Ellen innan "hoppas de öppnar med snake eyes, det är en av mina favoriter" så när de börjar spela och faktiskt öppnar hela konserten med snake eyes började jag gråta okontrollerat och sen grät jag konstant i säkert en halvtimme, och till och från resten av konserten, hehe. En tjej bakom ba "is she ok??" jaba "LET ME HAVE THIS OK THIS IS LOVE" haha!
Förutom själva konserten va det alldeles underbart att va där, precis bredvid havet med massa glada människor som campade längs stranden. Vi åkte nån jäkla lift längs stranden som va jättefin trots att jag mest va höjdrädd hela tiden, Ellen hittade en bacon som hon älskade och vi åt pizza på stranden. En av de bästa dagarna i hela mitt liv.